Behind the scenes

Op 12 november maakten wij bekend dat Besured als enige zorgverzekeraar in Nederland de premie van de zorgverzekering niet verhoogt. Een mooie boodschap natuurlijk. En dat hebben we geweten! Inmiddels zijn er duizenden nieuwe zorgverzekeringen gesloten.

Maar voordat het zover was moest er veel werk verzet worden:

  • Er moest een reclamecampagne worden bedacht;
  • radio en online campagnes zijn gemaakt;
  • websites en alles wat daarmee te maken heeft moesten aangepast worden voor de zorgverzekering in het nieuwe jaar.

We krijgen heel veel telefoontjes en aanvragen te verwerken. Om al die aanvragen en telefoongesprekken in goede banen te leiden moet er natuurlijk best wat gebeuren. Daar is veel werk aan voorafgegaan, maar de echt drukke periode begon pas na 12 november.

80.000 telefoontjes

Vanaf het moment dat op 12 november de premie bekend werd gemaakt staan onze telefoons roodgloeiend. In de periode tussen 12 november en 1 januari staan onze specialisten zo’n 80.000 mensen telefonisch te woord. Om al deze telefoontjes op te vangen staan er ruim 40 medewerkers paraat die alle vragen zo goed mogelijk beantwoorden.

30.000 wijzigingen

Maar het zijn niet alleen de verzoeken om een nieuwe verzekering af te sluiten. Tussen 12 november en 1 februari is het mogelijk om de lopende aanvullende verzekering of tandartsverzekering te wijzigen. Veel mensen maken daar gebruik van als hun gezinsomstandigheden daar aanleiding voor geven. Er worden dan zo’n 30.000 wijzigingen aangebracht.

Duizenden zorgdeclaraties

Alle andere werkzaamheden gaan ook gewoon door. Wist je dat steeds meer declaraties automatisch worden afgehandeld? Hierdoor heb je het geld sneller op jouw rekening en worden kosten bespaard. We zijn continu bezig om dit proces sneller en efficiënter te maken. Ons doel is om alle declaraties binnen 5 werkdagen af te handelen. Gelukkig lukt dit in 99% van de gevallen!

Hoge klanttevredenheid

Al met al komt er veel bij kijken om onze klanten de beste service te verlenen die ze van ons mogen verwachten. Dat we daar in slagen blijkt uit de hoge klanttevredenheid. En daar zijn we trots op!

Wij zijn blij met jou als klant van Besured en hopen je ook in 2019 weer te mogen helpen!